HEERENVEEN - Museum Heerenveen ontving deze voorjaarsvakantie meer dan 200 kinderen die deelnamen aan de zintuiglijke activiteiten rondom het thema ‘Prikkelavontuur!’. Het museum zag dit jaar een indrukwekkende stijging van het aantal bezoekers: 2,5 keer zoveel als in 2024, wat de groeiende populariteit van het museum in Heerenveen en Friesland onderstreept.

Tijdens de voorjaarsvakantie stond het museum in het teken van een bijzondere zintuiglijke ontdekkingstocht. Kinderen konden deelnemen aan de Zintuigenbingo, waarbij ze niet alleen keken, maar ook voelden, roken, luisterden en zelfs proefden. Daarnaast waren de creatieve workshops, waarin kinderen een voel-schilderij of geurzakje maakten, een groot succes.

De sfeer was levendig en vrolijk en de reacties van de bezoekers waren uiterst positief. Bezoekers spraken van een “verrassende en leerzame ervaring” en waren enthousiast over de interactieve opzet. “Het is geweldig om te zien hoe kinderen spelenderwijs met kunst en geschiedenis in aanraking komen. Dit museum maakt geschiedenis echt leuk,” aldus een van de ouders. “Het museum bracht geschiedenis tot leven. We komen zeker terug!” aldus een andere enthousiaste bezoeker.

“Het is geweldig om te zien hoeveel kinderen en gezinnen het museum deze vakantie hebben weten te vinden. Het is een plek geworden waar educatie en plezier hand in hand gaan. Het succes van deze week laat zien dat Museum Heerenveen echt een belangrijke rol speelt in het culturele en educatieve landschap van Heerenveen,” zegt een trotse museumdirecteur, Linda Palil-Trip. Met de positieve ervaring van deze vakantie in het achterhoofd kijkt het museum alvast uit naar de komende evenementen en activiteiten. De zintuigenbingo en creatieve workshops komen in de toekomst, mogelijk vaker terug, gezien de enorme belangstelling. Meer informatie over toekomstige activiteiten is te vinden op de website van Museum Heerenveen.