De nominaties zijn gebaseerd op communicatie, marketing, gastvrijheid en samenwerking. In het juryrapport stond onder andere dat de programmeur goed op de hoogte is en effectief kan handelen, dat de communicatie met de marketingafdeling soepel verloopt en dat een groot publiek wordt bereikt en dat de huistechnici een coöperatieve houding hebben.
“Kortom, in dit theater voel je je als gezelschap maar ook als bezoek zeer thuis. Er heerst een warme stemming en je wordt hartelijk ontvangen.” – aldus de VVTP.
“De weg naar dit moment was al een feestje op zich,” vertelt Geert Dijkstra, directeur van het Posthuis Theater. “Van de nominatie tot het maken van het nominatiefilmpje, van de voorbereiding tot de busreis naar Spijkenisse samen met collega’s. Maar om dan daadwerkelijk met de prijs naar huis te gaan, is de ultieme bekroning van al het harde werk.”
De prijs is een ode aan het enthousiaste en toegewijde team van medewerkers, dat iedere dag weer zorgt voor een plek waar bezoekers zich thuis voelen. Samen hebben ze iets neergezet dat wordt gezien, gewaardeerd en nu ook beloond.